اهداف اداره کل دامپزشكی کرمانشاه:

-

1 - تأمين بهداشت، سلامت و فراهم كردن رفاه دام، كنترل، پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي دامي

2 - تأمين و تضمين بهداشت و سلامت فرآورده‌هاي دامي

3 - پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي مشترك انسان و دام

4 - راهم كردن شرايط ورود به بازارهاي جهاني، توسعه پايدار و سرمايه گذاري در بخش دام

5 - اجراي الزامات، مقررات و دستورالعمل هاي بهداشتي سازمآن‌هاي بين المللي مرتبط

 

شرح وظایف اداره مبارزه با بیماریهای دامی :

-

1- تامین سلامت و بهداشت دام از طریق اجرای برنامه های پیشگیری و مبارزه بر علیه بیماریهای دامی

2- اجرای برنامه پیشگیری و کنترل بر ضد بیماریهای واگیر دار غیر بومی دامی شایع در استان

3- تهیه واکسن و مایه های مورد نیاز استان با رعایت زنجیر سرد و توزیع آن

4- مبارزه بر علیه بیماریهای واگیر دامی از طریق واکسیناسیون دام

5- اجرای طرح محوری مبارزه برعلیه بیماریهای انگلی خارجی و داخلی دام

6- مبارزه برعلیه بیماریهای مشترک بین انسان و دام

7- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور

8- شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز

 


اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور - زنبور عسل - کرم ابریشم و آبزیان :

-

1- ارائه خدمات بهداشتي به مرغداران، زنبورداران و نوغانداران

2- نظارت و كنترل كليه امور بهداشتي شركت هاي مرغ مادر و كارخانجات جوجه كشي استان

3- بررسي وقوع تلفات شديد و ناگهاني در سطح مرغداريها، زنبورستانها و نوغانداريهاي استان از طريق بازديد و نمونه برداري و انجام آزمايشات لازمه

4- كنترل كيفي جوجه هاي يك روزه دريافتي توسط مرغداريهاي استان از طريق انجام آزمايشات لازمه ( MS, MG و كشت قارچي)

5- شناسائي، جمع آوري، پردازش و نگهداري اطلاعات و آمار مورد نياز

6- تهيه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشكي كشور

7- پيش بيني مواد بيولوژيك، واكسنها و مواد داروئي با هماهنگي شبكه هاي دامپزشكي و اعلام نتايج به سازمان و پيگيري و نظارت بر توزيع آنها

8- كسب آخرين اطلاعات علمي و فني از منابع داخلي و خارجي در مورد ريشه كني بيماريهاي واگير طيور، زنبور عسل و كرم ابريشم

9- نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي مبارزه و مايه كوبي عليه بيماريهاي واگير طيور و هم چنين بيماريهاي زنبور عسل و كرم ابريشم، تجزيه و تحليل آنها و انتخاب بهترين و مؤثرترين طريقه براي كنترل ريشه كني آنها

-

شرح وظایف اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان :

-

1- بازدید دوره ای و نظارت مستمر بر مراکز تکثیر ماهیان سرد آبی و گرمایی

2- بررسی وقوع تلفات شدید و ناگهانی در مراکز تکثیر و پرورش ماهی از طریق بازدید، نمونه برداری و انجام آزمایشات لازمه

3- تشخیص و درمان بیماریهای ماهی

4- ارائه خدمات بهداشتی به پرورش دهندگان ماهی

5- شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز

6- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور

-

شرح وظایف اداره تشخیص و درمان :

-

1- صدور پروانه های مختلف اعم از داروخانه های دامی، درمانگاه، بیمارستان، آزمایشگاه و مراکز درمانی

2- بازدید دوره ای و مستمر از درمانگاهها، داروخانه ها، آزمایشگاه، مطب و مراکز پخش دارو

3- بررسی شکایات مراجعین

4- آزمایش کشت میکروبی، آنتی  بیوگرام، MG ، SP ، MS  ، AI ، ND ، آزمایشات آبزیان، زنبور عسل، آنالیز موارد غذایی دام و طیور، کشت میکروبی مواد خام غذایی ( گوشت قرمز- مرغ - ماهی ) و غیره ....

5- نظارت بر حسن اداره و نحوه فعالیت درمانگاهها، آزمایشگاههای بخش خصوصی در سطح استان

6- کنترل توزیع مواد بیو لوژیکی و داروئی در سطح استان و نظارت بر حسن جریان فعالیت داروخانه های مجاز دامپزشکی

7- شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات  و آمار مورد نیاز

8- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور

9- پیگیری تامین اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز در سطح استان

10- شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز

11- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور

-

شرح وظایف اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی :

-

1- صدور پروانه بهداشتی مراکز جمع آوری شیر

2- صدور پروانه بهداشتی تاسیس، بهره برداری و تمدید واحدهای پرورشی دام و طیور، کارخانجات جوجه کشی، کشتارگاهها، کارخانجات خوراک دام و طیور، مراکز بسته بندی، میادین دام و دیگر وابسته های دامی

3- صدور پروانه اشتغال به حمل بهداشتی فرآورده های خام دامی جهت وسائط نقلیه مجاز

4- تائید یه بهداشتی جهت صادرات فر آورده های آبزیان به اتحادیه اروپا

5- نظارت بهداشتی ( در قالب مسئولین بهداشتی ) بر کشتارگاههای دام و طیور، مزارع مرغ اجداد، مزارع مرغ مادر، کارخانجات جوجه کشی، مرغداریهای گوشت، کارخانجات پودر ماه، مراکز بسته بندی فر آورده های خام دامی ودامداریها

6- کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، عمل آوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی و همچنین مراکر توزیع و عرضه آنها

7- کنترل و بازرسی دام و طیور قبل از کشتار و بازرسی لاشه پس از کشتار در کشتارگاهها

8- کنترل بهداشتی اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و کشتارگاهها

9- شناسائی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز

10- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور

-

شرح وظایف اداره قرنطینه و امنیت زیستی:

1- بررسي نقاط مرزي استان، راهها و معابر داخلي به منظور پیشنهاد ايجاد و احداث پستهاي قرنطينه مرزي و داخلي برای کنترل بهداشتي نقل و انتقال دام زنده و فرآورده هاي خام دامي.


2- تجهيز و تکميل پستهاي قرنطينه ثابت و موقت، و پيگيري هاي لازم در ارتباط با اجراي مقررات و دستورالعمل هاي بهداشتي و قرنطينه اي در سطح استان.


-3 ثبت شرکت های صادرکننده، واردکننده و ترازیت در سامانه یکپارچه قرنطینه. 


-4 صدور گواهي نامه ها و مجوزهاي بهداشتي صادرات، واردات و ترانزيت دام زنده و فرآورده هاي خام دامي پس از اقدامات قرنطينه اي و کنترل هاي بهداشتي براساس مقررات مربوط.    

5- همکاري با سایر سازمانهايی که در امر صادرات، ترانزیت و حمل و نقل دام و سایر فرآورده هاي دامي مشارکت دارند.

6- همکاری با نیروی انتظامی در امر کنترل تردد دام، طیور و سایر محموله های مرتبط و مبارزه با قاچاق دام.


 -7معرفی، پيگيري و انجام اقدامات لازم به منظور عزيمت همکاران واجد شرایط به خارج از کشور از طريق سازمان.


  -8
صدور کد الکترونیکی برای خودروهای حمل دام، طیور و سایر فرآورده ها.


9- نظارت بر صدور گواهی های حمل بهداشتی صادر شده توسط کاربران قرنطینه بخش دولتی و خصوصی.

-

شرح وظایف اداره بررسیها، آموزش و مراقبت بیماریهای دامی :

-

1 - برقراری سیستم مراقبت از بیماریهای دامی ( سرویلانس سیستم)

2 - آموزش پرسنل فنی دامپزشکی استان از طریق برگزاری کلاسهای داخلی و اعزام به کلاسهای خارج از استان .

3 - آموزش دامداران، مرغداران روستایی و عشایری از طریق کلاسهای کوتاه مدت حضوری و برنامه های رادیو و تلویزیونی و چاپ نشریات، تراکت و بروشور

4 - بررسی بیماریهای دامی، شناسایی مناطق آلوده و کانونها و راه سرایت و طرز انتقال بیماریها و تهیه گزارشات لازم

5 - شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز

6 - تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور

7 - تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور

8 - شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز


 -

شرح وظایف حراست :

-

1 - انجام برنامه ریزی های لازم جهت اجرای خط مشی امنیتی اطلاعاتی ابلاغ شده از سوی وزارت اطلاعات و حراست وزارت متبوع در حوزه های وظیفه ای حراست شامل:

" حفاظت پرسنل"

" حفاظت و امور ایمنی"

"بررسی و اطلاع رسانی و جمع آوری اطلاعات "

و نظارت بر حسن اجرای دستورالعملهای صادره از سوی حراست کل کشور

2 - برنامه ریزی در جهت آسیب شناسی مجموعه ادارات کل دامپزشکی به منظور رفع تهدیدها و حسن استفاده از فرصتها و ارائه راهکارهای مناسب در دوره های زمانی بلند مدت و کوتاه مدت به تمامی مدیران و مراجع ذیصلاح

3 - بررسی و تعیین خط مشی ها و سیاستهای راهبردی، عملیاتی و استراتژیک حراست سازمان دامپزشکی و تدوین و ابلاغ دستورالعمل های مربوطه و هدایت امور در چهارچوب قوانین و مقرر ات در راستای نیل به اهداف خرد و کلان سازمان و ایجاد هماهنگی میان مدیران در تمامی سطوح سازمانی و هدایت و راهبری و کنترل آن‌ها در زمینه وظایف محوله

4 - ارائه گزارش عملکرد و پاسخگوئی لازم در جهت ارائه به ریاست سازمان و اداره کل حراست وزارت متبوع در راستای اجرای دستورالعمل ها و بخشنامه ها

5 - برنامه ریزی جهت ارائه مشاوره امنیتی و خدمات اطلاعاتی لازم به ریاست سازمان مدیران مجموعه دامپزشکی کشور

6 - برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت های واحدها و نیروهای تحت سرپرستی و حراست ادارات کل دامپزشکی استان ها بمنظور حسن اجرای امور محوله

7 - ایجاد هماهنگی های لازم جهت شرکت در کمیسیون های برگزار شده در وزارت اطلاعات و اداره کل حراست سازمان‌ها

8 - برنامه ریزی وانجام اقدامات لازم بمنظور جلوگیری از هرگونه نفوذ، اخلال نظم و خرابکاری در جهت پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی

9 - کنترل و نظارت بر نگهداری اسناد محرمانه  بر حسب اهمیت و میزان لطماتی که از دستبرد افشای آن‌ها بر مصالح و امنیت کشور وارد می آید

10 - ایجاد دبیرخانه محرمانه بمنظور دریافت و ثبت و صدور نامه های محرمانه، کشف رمز، اخذ دورنویس و پست های الکترونیکی محرمانه

 -

شرح وظایف روابط عمومی :

-

1- انجام امور مربوط به اطلاع رسانی با هماهنگی رسانه های گروهی جهت ارائه عملکرد اداره کل

2- برگزاری سمینارها، نشست ها و جلسات مورد نیاز با هماهنگی سایر واحد ها و مدیریت

3- تدوین برنامه دیدارهای مردمی مدیریت با ارباب رجوع و رسانه های گروهی

4- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور 

 -

شرح وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه :

-

1 - برنامه ریزی و نظارت شرعی بر ذبح و صید

 -

شرح وظایف حقوقی و ارزیابی عملکرد :

-

1 - پاسخگوئي و پيگيري مشكلات، درخواست ها و شكوائيه هاي ارباب رجوع

2 - پيگيري مكاتبات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مسئولين كشوري و استاني و اعلام پاسخ به آن‌ها

3 - هماهنگي و همكاري با استآن‌ها و دفاتر ستادي در مقابله با حوادث غيرمترقبه طبيعي و غير طبيعي و همچنين شرايط بحراني

4 - همكاري در تدوين و تصويب قوانين و مقررات دامپزشكي

5 - نظارت و ارزشيابي عملكرد مديران استآن‌ها و حوزه رياست

6 - همكاري در تهيه و تدوين شاخص هاي اختصاصي و معيارهاي ارزيابي عملكرد سازمان و اجراي دستورالعمل هاي ارزيابي عملكرد و تكميل فرم هاي مربوطه و تهيه مستندات لازم

7 - دريافت شكايات حضوري و مكتوب مراجعين از واحدها و كاركنان سازمان و بررسي و تحقيق پيرامون صحت يا سقم موضوع شكايات و پيگيري تا اخذ نتيجه نهايي به منظور پاسخگوئي به شاكي

8 - طرح و اقامه دعاوي در محاكم قضايي عمومي و اختصاصي بر عليه متخلفين از قانون سازمان و پيگيري تا حصول نتيجه و دفاع از دعاوي اقامه شده عليه سازمان

9 - بررسي و اظهارنظر درخصوص پيش نويس آئين نامه ها، طرح ها و لوايح مرتبط با دامپزشكي

-

شرح وظایف پدافند غیرعامل و مدیریت بحران:

-

1 - تشکیل کمیته ها و کار گروههای مربوطه در خصوص آمادگی و تصمیم گیری در شرایط بحران و اتخاذ تدابیر لازم در مقابله با تهدیدات زیستی و بیوتروریسم

2 - برگزاری و انجام عملیات مانورهای مقابله ای و آمادگی در شرایط بحران و تهدیدات زیستی ( بیوتروریسم و چالش های بیولوژیکی)

3 - آموزش و فرهنگ سازی امور پدافند غیر عامل برای کارشناسان و مدیران

4 - تقویت و تجهیز و آماده سازی اکیپ های واکنش سریع


-

شرح وظایف اداره امور اداری - رفاه و پشتیبانی :

-

1- اجرای آئین نامه ها و دستورالعملهای اداری و استخدامی با رعایت مقررات مربوطه و در چارچوب اختیارات تفویضی

2- نظارت بر حسن انچام کار واحد کارگزینی و رفاه

3- نظارت بر حسن انجام کار واحد خدمات و کارپردازی

4- نظارت بر حسن انجام کار واحد  دبیرخانه و ماشین نویسی

5- نظارت بر حسن انجام کار واحد انباردار، سرایدار و نگهبان

6- نظارت بر حسن انجام کار کلیه کارکنان

7- انجام کلیه امور پرسنلی از جمله صدور احکام، ترفیعات، نقل و انتقال، مرخصی و ... در چارچوب ضوابط ابلاغی

8- بررسی نیازمندیهای رفاهی کارکنان و تهیه و اجرای طرحهای رفاهی

9- انجام اقدامات لازم در خصوص حفظ و حراست خودروها، ساختمانها و دیگر تاسیسات

 -

شرح وظایف اداره امور مالی :

-

1 - اجرای آئین نامه ها و دستورالعملهای مالی با رعایت مقررات مربوطه

2 - دریافت مجوزهای پرداخت با توجه به درخواست ارباب رجوع

3 - تنظیم اسناد و اجرای مراحل قانونی مربوط به تامین اعتبار و ضوابط اجرائی

4 - تائید اسناد ذیحسابی و مدیر کل

5 - صدور چک جهت پرداخت و تحویل آن به ارباب رجوع

6 - نظارت بر حسن انجام کار امین اموال

7 - درخواست وجه و وصول وجوه اعتبارات مصوب در قانون بودجه از خزانه اداره کل

8 - ثبت دفاتر و نگهداری اعتبارات وصولی به تفکیک برنامه ها، طرحها، پروژه ها، فصول و مواد هزینه و اجرای مفاد موافقتنامه های مبادله شده

9 - تنظیم اسناد هزینه و لیست های حقوق و مزایای کارکنان، همچنین پرداخت آنها

10 - تنظیم فرمهای مالیاتی و تکمیل و ارسال آن به حوزه مالیاتی مربوطه

11 - ثبت و نگهداری دفاتر بانک و تهیه صورت مغایر بانکی هر یک از حسابها

12 - تهیه گزارشهای مالی  و ارسال آن به مراجع ذیصلاح

   دانلود فایل : وظايف شغلي.pdf           حجم فایل 3679 KB
امتیازدهی