اهداف اداره کل دامپزشکی کرمانشاه:
-
1 - تأمین بهداشت، سلامت و فراهم کردن رفاه دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی
2 - تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآوردههای دامی
3 - پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام
4 - راهم کردن شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه گذاری در بخش دام
5 - اجرای الزامات، مقررات و دستورالعمل های بهداشتی سازمآنهای بین المللی مرتبط
شرح وظایف اداره مبارزه با بیماریهای دامی :
-
1- تامین سلامت و بهداشت دام از طریق اجرای برنامه های پیشگیری و مبارزه بر علیه بیماریهای دامی
2- اجرای برنامه پیشگیری و کنترل بر ضد بیماریهای واگیر دار غیر بومی دامی شایع در استان
3- تهیه واکسن و مایه های مورد نیاز استان با رعایت زنجیر سرد و توزیع آن
4- مبارزه بر علیه بیماریهای واگیر دامی از طریق واکسیناسیون دام
5- اجرای طرح محوری مبارزه برعلیه بیماریهای انگلی خارجی و داخلی دام
6- مبارزه برعلیه بیماریهای مشترک بین انسان و دام
7- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
8- شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز
اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور - زنبور عسل - کرم ابریشم و آبزیان :
-
1- ارائه خدمات بهداشتی به مرغداران، زنبورداران و نوغانداران
2- نظارت و کنترل کلیه امور بهداشتی شرکت های مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی استان
3- بررسی وقوع تلفات شدید و ناگهانی در سطح مرغداریها، زنبورستانها و نوغانداریهای استان از طریق بازدید و نمونه برداری و انجام آزمایشات لازمه
4- کنترل کیفی جوجه های یک روزه دریافتی توسط مرغداریهای استان از طریق انجام آزمایشات لازمه ( MS, MG و کشت قارچی)
5- شناسائی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز
6- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
7- پیش بینی مواد بیولوژیک، واکسنها و مواد داروئی با هماهنگی شبکه های دامپزشکی و اعلام نتایج به سازمان و پیگیری و نظارت بر توزیع آنها
8- کسب آخرین اطلاعات علمی و فنی از منابع داخلی و خارجی در مورد ریشه کنی بیماریهای واگیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم
9- نظارت بر حسن اجرای برنامه های مبارزه و مایه کوبی علیه بیماریهای واگیر طیور و هم چنین بیماریهای زنبور عسل و کرم ابریشم، تجزیه و تحلیل آنها و انتخاب بهترین و مؤثرترین طریقه برای کنترل ریشه کنی آنها
-
-
1- بازدید دوره ای و نظارت مستمر بر مراکز تکثیر ماهیان سرد آبی و گرمایی
2- بررسی وقوع تلفات شدید و ناگهانی در مراکز تکثیر و پرورش ماهی از طریق بازدید، نمونه برداری و انجام آزمایشات لازمه
3- تشخیص و درمان بیماریهای ماهی
4- ارائه خدمات بهداشتی به پرورش دهندگان ماهی
5- شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز
6- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
-
شرح وظایف اداره تشخیص و درمان :
-
1- صدور پروانه های مختلف اعم از داروخانه های دامی، درمانگاه، بیمارستان، آزمایشگاه و مراکز درمانی
2- بازدید دوره ای و مستمر از درمانگاهها، داروخانه ها، آزمایشگاه، مطب و مراکز پخش دارو
3- بررسی شکایات مراجعین
4- آزمایش کشت میکروبی، آنتی بیوگرام، MG ، SP ، MS ، AI ، ND ، آزمایشات آبزیان، زنبور عسل، آنالیز موارد غذایی دام و طیور، کشت میکروبی مواد خام غذایی ( گوشت قرمز- مرغ - ماهی ) و غیره ....
5- نظارت بر حسن اداره و نحوه فعالیت درمانگاهها، آزمایشگاههای بخش خصوصی در سطح استان
6- کنترل توزیع مواد بیو لوژیکی و داروئی در سطح استان و نظارت بر حسن جریان فعالیت داروخانه های مجاز دامپزشکی
7- شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز
8- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
9- پیگیری تامین اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز در سطح استان
10- شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز
11- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
-
شرح وظایف اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی :
-
1- صدور پروانه بهداشتی مراکز جمع آوری شیر
2- صدور پروانه بهداشتی تاسیس، بهره برداری و تمدید واحدهای پرورشی دام و طیور، کارخانجات جوجه کشی، کشتارگاهها، کارخانجات خوراک دام و طیور، مراکز بسته بندی، میادین دام و دیگر وابسته های دامی
3- صدور پروانه اشتغال به حمل بهداشتی فرآورده های خام دامی جهت وسائط نقلیه مجاز
4- تائید یه بهداشتی جهت صادرات فر آورده های آبزیان به اتحادیه اروپا
5- نظارت بهداشتی ( در قالب مسئولین بهداشتی ) بر کشتارگاههای دام و طیور، مزارع مرغ اجداد، مزارع مرغ مادر، کارخانجات جوجه کشی، مرغداریهای گوشت، کارخانجات پودر ماه، مراکز بسته بندی فر آورده های خام دامی ودامداریها
6- کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، عمل آوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی و همچنین مراکر توزیع و عرضه آنها
7- کنترل و بازرسی دام و طیور قبل از کشتار و بازرسی لاشه پس از کشتار در کشتارگاهها
8- کنترل بهداشتی اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و کشتارگاهها
9- شناسائی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز
10- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
-
شرح وظایف اداره قرنطینه و امنیت زیستی:
1- بررسی نقاط مرزی استان، راهها و معابر داخلی به منظور پیشنهاد ایجاد و احداث پستهای قرنطینه مرزی و داخلی برای کنترل بهداشتی نقل و انتقال دام زنده و فرآورده های خام دامی.
2- تجهیز و تکمیل پستهای قرنطینه ثابت و موقت، و پیگیری های لازم در ارتباط با اجرای مقررات و دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه ای در سطح استان.
-3 ثبت شرکت های صادرکننده، واردکننده و ترازیت در سامانه یکپارچه قرنطینه.
-4 صدور گواهی نامه ها و مجوزهای بهداشتی صادرات، واردات و ترانزیت دام زنده و فرآورده های خام دامی پس از اقدامات قرنطینه ای و کنترل های بهداشتی براساس مقررات مربوط.
5- همکاری با سایر سازمانهایی که در امر صادرات، ترانزیت و حمل و نقل دام و سایر فرآورده های دامی مشارکت دارند.
6- همکاری با نیروی انتظامی در امر کنترل تردد دام، طیور و سایر محموله های مرتبط و مبارزه با قاچاق دام.
-7معرفی، پیگیری و انجام اقدامات لازم به منظور عزیمت همکاران واجد شرایط به خارج از کشور از طریق سازمان.
-8صدور کد الکترونیکی برای خودروهای حمل دام، طیور و سایر فرآورده ها.
9- نظارت بر صدور گواهی های حمل بهداشتی صادر شده توسط کاربران قرنطینه بخش دولتی و خصوصی.
-
شرح وظایف اداره بررسیها، آموزش و مراقبت بیماریهای دامی :
-
1 - برقراری سیستم مراقبت از بیماریهای دامی ( سرویلانس سیستم)
2 - آموزش پرسنل فنی دامپزشکی استان از طریق برگزاری کلاسهای داخلی و اعزام به کلاسهای خارج از استان .
3 - آموزش دامداران، مرغداران روستایی و عشایری از طریق کلاسهای کوتاه مدت حضوری و برنامه های رادیو و تلویزیونی و چاپ نشریات، تراکت و بروشور
4 - بررسی بیماریهای دامی، شناسایی مناطق آلوده و کانونها و راه سرایت و طرز انتقال بیماریها و تهیه گزارشات لازم
5 - شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز
6 - تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
7 - تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
8 - شناسایی، جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات و آمار مورد نیاز
-
شرح وظایف حراست :
-
1 - انجام برنامه ریزی های لازم جهت اجرای خط مشی امنیتی اطلاعاتی ابلاغ شده از سوی وزارت اطلاعات و حراست وزارت متبوع در حوزه های وظیفه ای حراست شامل:
" حفاظت پرسنل"
" حفاظت و امور ایمنی"
"بررسی و اطلاع رسانی و جمع آوری اطلاعات "
و نظارت بر حسن اجرای دستورالعملهای صادره از سوی حراست کل کشور
2 - برنامه ریزی در جهت آسیب شناسی مجموعه ادارات کل دامپزشکی به منظور رفع تهدیدها و حسن استفاده از فرصتها و ارائه راهکارهای مناسب در دوره های زمانی بلند مدت و کوتاه مدت به تمامی مدیران و مراجع ذیصلاح
3 - بررسی و تعیین خط مشی ها و سیاستهای راهبردی، عملیاتی و استراتژیک حراست سازمان دامپزشکی و تدوین و ابلاغ دستورالعمل های مربوطه و هدایت امور در چهارچوب قوانین و مقرر ات در راستای نیل به اهداف خرد و کلان سازمان و ایجاد هماهنگی میان مدیران در تمامی سطوح سازمانی و هدایت و راهبری و کنترل آنها در زمینه وظایف محوله
4 - ارائه گزارش عملکرد و پاسخگوئی لازم در جهت ارائه به ریاست سازمان و اداره کل حراست وزارت متبوع در راستای اجرای دستورالعمل ها و بخشنامه ها
5 - برنامه ریزی جهت ارائه مشاوره امنیتی و خدمات اطلاعاتی لازم به ریاست سازمان مدیران مجموعه دامپزشکی کشور
6 - برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت های واحدها و نیروهای تحت سرپرستی و حراست ادارات کل دامپزشکی استان ها بمنظور حسن اجرای امور محوله
7 - ایجاد هماهنگی های لازم جهت شرکت در کمیسیون های برگزار شده در وزارت اطلاعات و اداره کل حراست سازمانها
8 - برنامه ریزی وانجام اقدامات لازم بمنظور جلوگیری از هرگونه نفوذ، اخلال نظم و خرابکاری در جهت پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی
9 - کنترل و نظارت بر نگهداری اسناد محرمانه بر حسب اهمیت و میزان لطماتی که از دستبرد افشای آنها بر مصالح و امنیت کشور وارد می آید
10 - ایجاد دبیرخانه محرمانه بمنظور دریافت و ثبت و صدور نامه های محرمانه، کشف رمز، اخذ دورنویس و پست های الکترونیکی محرمانه -
شرح وظایف روابط عمومی :
-
1- انجام امور مربوط به اطلاع رسانی با هماهنگی رسانه های گروهی جهت ارائه عملکرد اداره کل
2- برگزاری سمینارها، نشست ها و جلسات مورد نیاز با هماهنگی سایر واحد ها و مدیریت
3- تدوین برنامه دیدارهای مردمی مدیریت با ارباب رجوع و رسانه های گروهی
4- تهیه و ارسال گزارش به سازمان دامپزشکی کشور
-
شرح وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه :
-
1 - برنامه ریزی و نظارت شرعی بر ذبح و صید
-
شرح وظایف حقوقی و ارزیابی عملکرد :
-
1 - پاسخگوئی و پیگیری مشکلات، درخواست ها و شکوائیه های ارباب رجوع
2 - پیگیری مکاتبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین کشوری و استانی و اعلام پاسخ به آنها
3 - هماهنگی و همکاری با استآنها و دفاتر ستادی در مقابله با حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیر طبیعی و همچنین شرایط بحرانی
4 - همکاری در تدوین و تصویب قوانین و مقررات دامپزشکی
5 - نظارت و ارزشیابی عملکرد مدیران استآنها و حوزه ریاست
6 - همکاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان و اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم های مربوطه و تهیه مستندات لازم
7 - دریافت شکایات حضوری و مکتوب مراجعین از واحدها و کارکنان سازمان و بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگوئی به شاکی
8 - طرح و اقامه دعاوی در محاکم قضایی عمومی و اختصاصی بر علیه متخلفین از قانون سازمان و پیگیری تا حصول نتیجه و دفاع از دعاوی اقامه شده علیه سازمان
9 - بررسی و اظهارنظر درخصوص پیش نویس آئین نامه ها، طرح ها و لوایح مرتبط با دامپزشکی
-
شرح وظایف پدافند غیرعامل و مدیریت بحران:
-1 - تشکیل کمیته ها و کار گروههای مربوطه در خصوص آمادگی و تصمیم گیری در شرایط بحران و اتخاذ تدابیر لازم در مقابله با تهدیدات زیستی و بیوتروریسم
2 - برگزاری و انجام عملیات مانورهای مقابله ای و آمادگی در شرایط بحران و تهدیدات زیستی ( بیوتروریسم و چالش های بیولوژیکی)
3 - آموزش و فرهنگ سازی امور پدافند غیر عامل برای کارشناسان و مدیران
4 - تقویت و تجهیز و آماده سازی اکیپ های واکنش سریع
-
شرح وظایف اداره امور اداری - رفاه و پشتیبانی :
-
1- اجرای آئین نامه ها و دستورالعملهای اداری و استخدامی با رعایت مقررات مربوطه و در چارچوب اختیارات تفویضی
2- نظارت بر حسن انچام کار واحد کارگزینی و رفاه
3- نظارت بر حسن انجام کار واحد خدمات و کارپردازی
4- نظارت بر حسن انجام کار واحد دبیرخانه و ماشین نویسی
5- نظارت بر حسن انجام کار واحد انباردار، سرایدار و نگهبان
6- نظارت بر حسن انجام کار کلیه کارکنان
7- انجام کلیه امور پرسنلی از جمله صدور احکام، ترفیعات، نقل و انتقال، مرخصی و ... در چارچوب ضوابط ابلاغی
8- بررسی نیازمندیهای رفاهی کارکنان و تهیه و اجرای طرحهای رفاهی
9- انجام اقدامات لازم در خصوص حفظ و حراست خودروها، ساختمانها و دیگر تاسیسات
-
شرح وظایف اداره امور مالی :
-
1 - اجرای آئین نامه ها و دستورالعملهای مالی با رعایت مقررات مربوطه
2 - دریافت مجوزهای پرداخت با توجه به درخواست ارباب رجوع
3 - تنظیم اسناد و اجرای مراحل قانونی مربوط به تامین اعتبار و ضوابط اجرائی
4 - تائید اسناد ذیحسابی و مدیر کل
5 - صدور چک جهت پرداخت و تحویل آن به ارباب رجوع
6 - نظارت بر حسن انجام کار امین اموال
7 - درخواست وجه و وصول وجوه اعتبارات مصوب در قانون بودجه از خزانه اداره کل
8 - ثبت دفاتر و نگهداری اعتبارات وصولی به تفکیک برنامه ها، طرحها، پروژه ها، فصول و مواد هزینه و اجرای مفاد موافقتنامه های مبادله شده
9 - تنظیم اسناد هزینه و لیست های حقوق و مزایای کارکنان، همچنین پرداخت آنها
10 - تنظیم فرمهای مالیاتی و تکمیل و ارسال آن به حوزه مالیاتی مربوطه
11 - ثبت و نگهداری دفاتر بانک و تهیه صورت مغایر بانکی هر یک از حسابها
12 - تهیه گزارشهای مالی و ارسال آن به مراجع ذیصلاح
فایل ها
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی Blue difficult to see تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر رنگ فونت:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
تغییر رنگ پس زمینه:
تغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر فونت